📘 Libro de Reclamaciones

En cumplimiento de la Ley N.° 29571 – Código de Protección y Defensa del Consumidor, el Instituto de Educación Superior Tecnológico Público “Meseta de Bombón” pone a disposición de los usuarios su Libro de Reclamaciones Virtual, con el fin de recibir quejas o reclamos relacionados a la atención o servicios brindados.

📝 ¿Cómo presentar una queja o reclamo?
  1. Diríjase a la sección inferior.

  2. Complete todos los campos obligatorios: nombres, DNI, tipo de reclamo, descripción, entre otros.

  3. Lea y acepte los términos de uso y la política de protección de datos personales.

  4. Haga clic en “Enviar”. Recibirá una confirmación por correo electrónico.

¿Qué es un Reclamo?

Es una disconformidad relacionada con los servicios académicos o administrativos brindados por la institución.
Ejemplo: No entrega de certificados, problemas con matrícula, etc.

¿Qué es una Queja?

Es un malestar o descontento generado por una atención inadecuada o trato recibido por parte del personal de la institución.
Ejemplo: Trato descortés, demoras injustificadas, falta de respuesta.

Complaining Consumer Identification * Required data

Name *
First Lastname *
Second Lastname *
Type of documentation *
Documentation number *
Celphone *
Department *
Province *
District *
Address *
Reference
Email *

Are you a minor?
Yes
No

Detail of the Claim and Consumer Order * Required data

Claim Type *
Type of consumption *
Order No. *
Claim / complaint date
Provider
Reclaimed amount (S/.)
Description of the product or service *
Date of purchase
Date of Consumption
Expiration date
Detail of the Claim / Complaint, as indicated by the client: *
Client order: *
(1) Claim: Disagreement related to products and / or services.
(2) Complain:Disagreement not related to products and / or services; or, discomfort or dissatisfaction with the attention to the public.
I declare that I am the owner of the service and I accept the content of this form by stating under an Affidavit the veracity of the facts described.
* The formulation of the claim does not preclude resorting to other means of dispute resolution nor is it a prerequisite for filing a complaint with Indecopi.
* The provider must respond to the claim within a period of no more than fifteen (15) calendar days, being able to extend the period up to fifteen days.
* By signing this document, the client authorizes to be contacted after the claim has been dealt with in order to evaluate the quality and satisfaction with the claims service process.
Scroll al inicio